Технології. Мистецтво. Фізична культура

Чи потрібно розробляти навчальну програму на основі модельної програми?

Так, тому що модельна навчальна програма визначає орієнтовну послідовність та окреслює очікувані результати навчання учнів. Тоді як навчальна програма конкретизує ці послідовності та результати й чітко їх визначає. Кожен авторський колектив модельних програм пропонує орієнтовний перелік творчих проектів та технологій, а вже саме вчителю (разом з учнями) необхідно визначитися з їх кількістю та вибрати технології які будуть вивчатися відповідно до матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів і здібностей учнів. Навчальні програми також можуть містити міжгалузеві проєкти. Адже під час розроблення модельних програм є змога лише зазначити та рекомендувати, в межах якогось розділу можна запропонувати учням міжгалузевий проєкт. Оскільки створення проєкту залежить від низки чинників у навчальному закладі, деталізація його реалізації можливе лише в навчальній програмі, коли є змога врахувати можливості вчительського колективу та особливості роботи школи.

Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти складається з 45 модулів, яким чином можна опанувати з дітьми всі ці модулі?

Навчальна програма побудована за модульною системою. Вона містить інваріантну (обов’язкову) та варіативну складову. До інваріантної частини належать модулі «Теоретико-методичні знання» та «Загальна фізична підготовка», зміст яких реалізовується упродовж кожного уроку. Змістове наповнення варіативної складової освітній заклад формує самостійно із модулів, запропонованих модельною програмою. На вибір учнів упродовж року має бути запропоновано 12-16 варіативних модулів. Вибір варіативного модулю учнем/ученицею відбувається на початку кожної чверті із 3-4 модулів, запропонованих освітнім закладом. Кожної навчальної чверті/триместра учень/учениця обирає нові варіативні модулі. Критеріями відбору варіативних модулів є: наявність матеріально-технічної бази, регіональні традиції, кадрове забезпечення та бажання учнів. Бажання учнів визначається обов’язковим опитуванням завчасно до початку чверті.

Яким чином мають бути розподілені години між предметами мистецької освітньої галузі в 5-му класі НУШ?

Якщо заклад освіти обирає рекомендовану кількість годин на галузь (2 г. на тиждень), то може викладатися як інтегрований курс «Мистецтво» (2 год.) так і автономні предмети «Музичне мистецтво» (1 год.) та «Образотворче мистецтво» (1 год).

При мінімальній 1 годині на тиждень викладається виключно інтегрований курс.

Якщо заклад обирає максимальні 3 години на тиждень, то поряд з інтегрованим курсом або двома автономними предметами можуть викладатися «Хореографія», «Театр» тощо за наявності фахівця.

Мистецтво в ЗЗСО має викладати один вчитель?

Ні. Якщо в закладі освіти працює два фахівця, то вони вдвох мають забезпечувати реалізацію змісту предметів мистецької освітньої галузі та вимог Державного стандарту базової середньої освіти, в якому визначені очикувані результати навчання, що не можуть бути скорочені, з двох домінантних виді мистецтв: музичного та образотворчого.

Викладати інтегрований курс «Мистецтво» чи автономні предмети «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво» визначають самі педагоги.

Яку модельну навчальну програму можуть обрати вчителі образотворчого мистецтва?

Вчитель образотворчого мистецтва разом з вчителем музичного мистецтво мають обрати одну з 4-х програм інтегрованого курсу «Мистецтво» 5-6 клас, що отримали гриф «Рекомендовано МОН України»", так як програми з окремого предмету «Образотворче мистецтво» для учнів 5 класів поки що не створено.

Де можна ознайомитися з модельними навчальними програмами до предметів мистецької освітньої галузі?

  1. На сайті МОН України за покликанням.

  2. На сайті ІМЗО за покликанням.